Pomocne rady, których potrzebujesz na temat witamin i minerałów

0
witaminy

Bez względu na wiek, każdy może skorzystać z porad dotyczących zdrowia. Mężczyźni i kobiety, niscy i wysocy. Potrzebujesz składników odżywczych, aby żyć jak każdy inny człowiek. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak skonstruować odpowiedni schemat suplementacji.

Witaminy i minerały to świetny sposób na zapobieganie starzeniu się i zachowanie młodzieńczego wyglądu i sprężystości, jakie mieliśmy w młodości. Z wiekiem zaczynamy potrzebować więcej składników odżywczych w postaci witamin i minerałów, aby utrzymać miękką skórę, zwalczyć przeziębienia i dodać sobie energii, którą zużywalibyśmy znacznie szybciej, polegając wyłącznie na spożywanych pokarmach.

Mleko i światło słoneczne to jedne z najskuteczniejszych źródeł witaminy D. Powinieneś przyjmować witaminę D, jeśli nie jesteś miłośnikiem mleka i/lub nie spędzasz dużo czasu na słońcu. Witamina D odgrywa istotną rolę w utrzymaniu mocnych kości.

Niedobór tiaminy, czyli witaminy B1, może powodować objawy neurologiczne i psychiatryczne. Objawy te mogą obejmować utratę wagi, osłabienie, nieregularną pracę serca i psychozę. Kompleks witamin B może zapewnić dostarczenie potrzebnej witaminy B1. Można też spożywać wieprzowinę, brązowy ryż, wątróbkę, płatki owsiane, warzywa liściaste, jajka i ziemniaki.

Witamina A jest niezbędnym przeciwutleniaczem, który pomaga zwiększyć odporność, zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia chorób serca i zapewnia wiele innych korzyści. Może być jednak trująca, jeśli przyjmiesz jej zbyt dużo, dlatego ograniczaj się do około 2300 j.m. Dobrymi źródłami witaminy A są kabaczek, marchew i ciemna zielenina liściasta.

Jeśli Twoje dziecko przyjmuje multiwitaminy w postaci gumek, możesz je również wypróbować. W takim przypadku konieczne będzie zastosowanie większej dawki. Zbyt duża ilość witamin może być jednak szkodliwa dla organizmu.

Upewnij się, że w Twojej diecie znajduje się wystarczająca ilość pewnych witamin i minerałów. W przypadku multiwitamin należy dążyć do uzyskania 100% zalecanego dziennego spożycia. Przyjmując maksymalną dawkę, można mieć pewność, że w diecie znajduje się wystarczająca ilość witamin i minerałów niezbędnych do utrzymania dobrego stanu zdrowia.

Jednym z największych problemów współczesnych dzieci jest brak witamin i minerałów w ich diecie. Często sięgamy po posiłek z pudełka i widzimy, że jest on zdrowy, podczas gdy prawda jest taka, że złe składniki często przeważają nad dobrymi. Upewnij się, że uzupełniasz dietę swojego dziecka we wszystkie najważniejsze witaminy i minerały.

Każdy potrzebuje niezbędnych składników odżywczych i witamin, które wchodzą w skład codziennej zdrowej diety. Jednak wiele osób nie otrzymuje ich w odpowiedniej ilości w pożywieniu i musi przyjmować suplementy. Teraz znasz kilka ważnych informacji, które pomogą Ci pozbyć się niedoborów witamin.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *